close

輕輕鬆鬆的曲風

一入耳就愛上

細聽原來夾雜了台語!

三種語言融合覺得非常融洽

我有時候講台語講不出來也很想對我啊罵講英文XD

 

這首其實沒有聽起來那麼簡單

因為有很多很小地方需要注意轉音

我也是練了三次才會= =

 

唱著唱著

突然能理解歌詞裡的意思

畢竟人家也是談過一場轟轟烈烈的戀愛

現在很能感同身受

 

尤其是 分離時 自己難分難捨 糾結的心情

知道已經可能無法前進

因為自己做了好多努力喔

自己都為了這樣的自己心疼

跟歌詞的最後一句一樣

請自己不要再想你了

放了自己

期許會有更好的明天吧!

--------------------------------------------------我是分隔線--------------------------------------------------

Ariel蔡佩軒【愛到明仔載 Last Night】Official Music Video - 華視/公視 精緻劇集「若是一個人」主題曲

 

Wished upon the stars that I could be with you
Thinking you would be the dream that came true

Spent a lifetime seeking love
Thought you would be the one
You said let go
You wanna go

Let the sun rise
Take away the pain inside
Bad at goodbyes
I still need you by my side

Spent a lifetime seeking love
Thought you would be the one
You wanna go
I will let you go

原來這就是孤單
我想你想我想到心會痛
Oh dear loving you holding you was so easy
Missing you, without you, I am not me
Where are you?
你知道嗎

原來這就是孤單
我想你想我想到心會痛
我愛你愛我愛到明仔載
I don't wanna miss you no more

Let the sun rise
Take away the pain inside
Bad at goodbyes
I still need you by my side

Spent a lifetime seeking love
Thought you would be the one
You wanna go
I will let you go

原來這就是孤單
我想你想我想到心會痛
Oh dear loving you holding you was so easy
Missing you, without you, I am not me
Where are you?
你知道嗎

原來這就是孤單
我想你想我想到心會痛
我愛你愛我愛到明仔載
I don't wanna miss you no more

arrow
arrow

    我是wip 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()